חייג אלינולתרומה

טיפים לאכילה נכונה מאת חלי ממן

לאכול נכון, ולחזור הביתה בשלום...

השירות הצבאי מביא עמו, בין שלל האתגרים, גם אתגר לאכילה נכונה. הדיאטנית חלי ממן, מעניקה למתגייסים טיפים שיעזרו להם להצליח לבחור נכון גם בשירות הצבאי. והי, גם אם הפז"מ שלך כבר משמעותי, וכבר השתבשה לך האכילה הנכונה – תמיד אפשר להתרענן, לקבל החלטות ולהתחיל מחדש. הנה הדרך:

  1. חשוב להקפיד על ארוחות במשך היום. לא להגיע למצב של חצי יום או 3/4 יום בלי כלום. כי כששעות רבות אנחנו בלי אוכל – אנחנו מגיעים למצב שבו כ-ל דבר מאוד מגרה אותנו ואנחנו מאוד מאוד רעבים ואוכלים מהכל, ואוכלים יותר מידי. לכן תמיד שיהיה בתיק סנדוויץ', פרי, קרקרים ו/או פריכיות שיוכלו להוות ארוחת ביניים עד שמגיעים לארוחה המסודרת הבאה.
  2. בשביל זה כמובן צריך להתחיל את היום עם ארוחת בוקר. הארוחה הזו היא פתיח ליום מאורגן והיא גם מאפשרת לך לארוז לעצמך צידה לדרך, עד לארוחה הבאה.
  3. בכל ארוחה חשוב לשלב ירקות. חצי הצלחת צריכה להיות ירקות, החצי השני לכל השאר. ואם אין ירקות 'נורמליים' – מותר לכם לבקש ולנסות לשנות את המצב. הירקות מחזקים אתכם, תורמים לתחושת שובע ומאפשרים לכם להצליח לאכל נכון.
  4. מים, לא מיץ! המיץ, הקולה וכל שאר המשקאות הממותקים בסוכר – מזיקים לכם באופן מידי, וגם לטווח ארוך. קחו לכם כלל ואת השירות אתם עושים מעכשיו רק עם מים.
  5. החבר'ה פותחים פריסת חטיפים וקולה, החליטו לעצמיכם על חופן אחד של המתוקים-מלוחים האלו. שתו כוס מים והוציאו מהתיק תפוח/חטיף אנרגיה/יוגורט. מגלגלים עליכם עיניים? גלגלו בחזרה! צוחק מי שצוחק אחרון.
  6. מצאו אלטרנטיבות גם כשהדודות של האגודה למען החייל מחלקות לכם שוקו בשקית, בורקסים, מעדני חלב עם סוכר, שוקולד למריחה...תוכלו תמיד לשאול אם יש יוגורט בלי המתקות, אבוקדו או טחינה או כל דבר אחר במקום השוקולד, 2 פרוסות במקום הבורקס...סומכת עליכם שאתם יודעים לבד מה בריא יותר – חפשו אותו. בטוח תמצאו!
  7. יש לכם השפעה בתור חיילים – בקשו שבחנות "הכוורת" בבסיס יהיו גם אגוזים, שקדים, פירות יבשים, מים קרים ומוגזים. כדי שתהיה לכם אפשרות לבחור טוב עבור עצמכם – אפילו בכוורת
  8. הטירונות חלפה עברה ואתם בקושי פעילים גופנית? צרו לעצמכם תכנית פשוטה ליישום של ספורט יומי. הליכה/ריצה/שחיה, מה שהמקום מאפשר. הוא בטוח מאפשר משהו! הספורט מעודד, משמח, נותן סיפוק, מחזק ונותן לכם את המוטיבציה להמשיך לבחור בריא עבור עצמיכם.
  9. חייכו אל המראה בכל בוקר מחדש ואל האוכל גשו ממקום בריא, שפוי. ספירת קלוריות, מדידת ק"ג והיקף המותניים הם לא המדדים שיעזרו לכם להרגיש באמת טוב עם עצמיכם. אבל כל בחירה נכונה של מזון בריא יותר תיתן לכם תחושת ניצחון וכוח לבחירה הבאה. כי באמת אם אתם מצליחים לבחור נכון – אין עליכם!
  10. הכללים שניתנו כאן הם בעצם כללים לחיים. אתם עכשיו בצבא אבל בקרוב ממש (כן כן, גם אלו שמתחילים עכשיו – תתפלאו. בקרוב ממש הכל עובר  ) אתם בחוץ. וההרגלים שאתם קונים לעצמכם בזמן העצמאות הזה, בסביבה מפתה, רחוק מהבית ומאמא, ישמשו לכם כלים מדהימים להצליח אחר כך בחיים: לבחור נכון, להיות בריאים. ובזכות אלו להצליח בכל מה שהחיים מזמנים.