Englishחייג אלינולתרומה

טיפים לקראת הגיוס מאת אל"מ (במיל') אבי מויאל

שמאל-ימין- שמאל!

אתם רגע לפני גיוס לקרבי? התחלתם להיכנס לכושר ומקפידים על תזונה נכונה? גייסנו את ד"ר אל"מ (מיל) אבי מויאל- רמ"ח כושר קרבי במיל' אשר אימן בין היתר את שי פירון, גבי אשכנזי, מאיר דגן, אהוד אולמרט, שיעניק למתגייסים טיפים כיצד להיכנס לכושר קרבי ולהכין את גופם לקראת הגיוס:

  1. הכל בראש: מוטיבציה היא אלמנט חשוב בהכנת הגוף לכושר צבאי אך תחילה צריכים להכיר את הגוף ולדעת מה הן המגבלות שלו. מודעות עצמית זה יתרון גדול-מה אני יכול ומה אני לא יכול. לפני שאתם מתחילים להתאמן, רצוי ללמוד את הגוף שלכם גם פיזית, גופנית וגם כמובן מנטלית, שכלי ונפשי.
  2. ישר כמו סרגל: עד יום הגיוס כדאי וחשוב לבנות סרגל מאמצים – שמכיל סדרת אימונים שיבנו אותך נכון מבחינת הדרגתית לקראת הטירונות. אם יש לך טירונות בחודש אוגוסט ועכשיו חודש יוני אז אתה מודע לכך שיש לך חודשיים להכין את עצמך ועליך לבנות את הסרגל בחוכמה. יש לעשות הסתגלות מבחינת האקלים. בקיץ רצוי לרוץ בשעות הבוקר ולא אחרי הצהריים, ריצה באורך חצי שעה בקצב נוח לגוף ( שניתן לדבר במהלך הריצה). הסרגל צריך להכיל 2-3 אימוני ריצה ו2-3 אימונים כוח בשבוע, המרכיב של הכוח הוא מאוד דומיננטי. שרירי הרגלים צריכים להתחזק בזכות האימונים וניתן להאריך את משך האימונים בהדרגה.
  3. מוטיבציה זה שם המשחק: ההכנה הנפשית חשובה לא פחות מההכנה הגופנית, בכדי להגיע לטירונות עם מוטיבציה ונכונות לביצוע משימות ברמה הגבוהה ביותר, לדעת למה אני הולך ולא להיות מופתע. חשוב להתמודד עם המשימות שנותנים לך, גם אם זה בקצב שלך ובדרך שלך.
  4. מים בששון: רצוי להתחיל בהעמסת מים בהקדם ולהרגיל את הגוף לשתייה מרובה. עם הקימה בבוקר לשתות שתי כוסות ובכל שעה לשתות כוס מים, לפני ואחרי פעילות גופנית להגדיל את כמות השתייה .
  5. הצבא צועד על קיבתו: להכנה התזונתית יש חשיבות גדולה מאוד בהכנה לגיוס קרבי, חשוב לדעת מה משקלך ובהתאם להתכונן תזונתית. אם אתה סובל מעודף משקל , חשוב להוריד את העודף לפני הגיוס. אני באופן אישי לא מאמין בדיאטות, אלא מאמין בשינוי של אורח חיים בריא. שילוב של תזונה נכונה ובריאה ופעילות גופנית מתאימה .
  6. עדיפים השניים על האחד: אפשר למצוא חבר שמתגייס באותו פרק זמן ולשתף אותו בפעילות הגופנית, ככה תוכלו לדרבן אחד את השני ולתקן את זה את זה.
  7. הכר את הדופק: הטיפ החשוב ביותר! הכר את הדופק שלך. הדופק הוא המרכיב החשוב ביותר מבחינת ההכרה והבקרה של איכות האימון .את הדופק האמיתי שלנו נמדוד שאנחנו קמים. הדופק של מרבית האוכלוסייה נע בין 60-80, אם הדופק שלך 60 עלייך להתאמן בין 60-80 אחוז מעל הדופק הבסיסי שלך כדי שיהיה לך אפקט אימון.
  8. חכם בשמש: חשוב להתאמן בשעות נוחות מבחינת מזג האוויר, בוקר או ערב, כאשר נעים בחוץ. אם בוחרים להתאמן בשעות החמות, יש לנהוג בזהירות ולהיות חכמים בשמש.
  9. לפנק, לפנק, לפנק: ממליץ להתפנק אחרי אימון טוב בשייק פירות , רצוי שיהיה על בסיס מים ולא על חלב. אחרי אימון כוח מומלץ לצרוך יותר חלבון- 1 גרם חלבון על כל קילוגרם משקל גוף. אם משקלך 70 קילגורמים אז הדרישה היומית הינה 70 גרם חלבון ליום, ואם רוצים לפתח את השרירים שהם יהיו חזקים יותר, כדאי לצרוך יותר חלבון ותזונה עשירה בחלבון.
  10. ספורט עושים באהבה או לא עושים בכלל: את כל האימונים יש לבצע בהנאה ובאהבה ולא מתוך פקודה, כך גם לפני הגיוס ועוד יותר אחרי הגיו. אני מאחל לכולם להתגייס בהנאה מלאה וליהנות מהשירות הצבאי.